You are currently viewing התקנת מאוורר תקרה – טיפים חשובים

התקנת מאוורר תקרה – טיפים חשובים

מזל טוב! קניתם מאוורר תקרה איכותי ומעוצב, עכשיו כל מה שאתם צריכים הוא לתלות אותו בסלון ולהנות ממשב רוח נעים וצונן. אבל, רגע – איך להתקין מאוורר תקרה? מי יתלה אותו? כמה זה יעלה? האם אני יכול לתלות את המאוורר לבד? במאמר זה ננסה להסביר מה כדאי ולא כל כך כדאי לעשות לפני תליית המאוורר החדש בבית שלכם.

מאוורר תקרה התקנה וטיפים נוספים 

לפני שאתם מחליטים לתלות את המאוורר לבד, חשוב לדעת שהתקנת מאוורר תקרה על ידי אדם שאינו מומחה או חשמלאי מוסמך עשויה לכלול מספר סכנות:

  1. סכנת התחשמלות – חיווט חשמלי לא נכון, או חיבורים לא תקינים עשויים לגרום לסכנת התחשמלות. זה יכול להביא גם לנזקים במערכת החשמל.
  2. קצר חשמלי – חיבורים שגויים או שגויים עשויים לגרום לקצר חשמלי, שיכול לגרום לשריפה, נזקים למערכת החשמל וסכנות לכם ולבית.
  3. סכנת נפילה – בעת התקנת מאוורר תקרה, יש סכנת נפילה במידה וההתקנה לא תבוצע בצורה תקנית ויציבה. אם המאוורר אינו מותקן כראוי, ייתכן ויש סכנה לקריסתו או ועקב כך לפציעות של מי ששוהה בחדר.
  4. שימוש בכלים חשמליים – במהלך התקנת המאוורר, ייתכן ויהיה צורך בשימוש בכלים חשמליים כמו מברגה או מקדחה. שימוש לא נכון בכלים אלו עשוי לגרום לפציעות או סכנות אחרות.

כמו כן, חברות רבות מתנות את מתן האחריות למאוורר בכך שחשמלאי מוסמך יתקין אותו, ללא חתימה ואישור של החשמלאי, ספק המאווררים לא ייתן אחריות על המאוורר.

 

איך לתלות מאוורר תקרה? מהם הדגשים החשובים לתלייה נכונה של מאוורר תקרה?

אם בכל זאת החלטתם להתקין מאוורר תקרה לבד, נוכל לתת מספר טיפים, התהליך המדויק להתקנת מאוורר תקרה עשוי להשתנות על פי הדגם והיצרן של המאוורר, אך הנה כמה שלבים כלליים להתקנה:

  • בטיחות –  וודאו שמערכת החשמל כבויה. יש לכבות את החשמל בשקע בו המאוורר יותקן.
  • סוג התקרה – יש לבדוק לפני התלייה את חומר הגלם של התקרה (גבס, בטון, עץ וכו’) על מנת לוודא שהתקרה מספיק חזקה ויציבה לתליית המאוורר. וודאו שהתקרה מספקת תמיכה יציבה ומספיקה למאוורר. התקרה צריכה להיות יציבה לחלוטין ועשויה מחומר חזק שמסוגל לתמוך במשקל המאוורר ולמנוע תנודות או רעשים מיותרים.
  • חיבור הגוף המרכזי – תחילה, התקינו את גוף המרכז של המאוורר בתקרה באמצעות מתלה ייעודי או דיבלים. וודאו שהוא מותקן באופן מושלם ויציב.
  • חיווט נכון – יש לחבר חוטי החשמל הקיימים בתקרה לחוטי המאוורר באופן המתאים לפי ההוראות הספציפיות של היצרן. וודאו שאין כל חוטים חשמליים חשופים או חיבורים שלא מוגנים.
  • התקנת כיפת המאוורר – יש להתקין את הכיפה לגוף המאוורר. וודאו שהכיפה מותקנת ביציבות ושהיא מותאמת לזווית הרצויה.
  • חבר את כנפי המאוורר – חברו את כנפי המאוורר לבית המנוע בהתאם להוראות היצרן. בדרך כלל, הדבר כולל יישור תושבת הלהב עם החורים שנקדחו מראש על בית המנוע וחיבורם באמצעות ברגים.
  • מערכת תאורה (אופציונלי) – אם למאוורר התקרה שלך יש מערכת תאורה, יש לעקוב אחר הוראות היצרן על מנת להתקין אותה על מכלול המאוורר.
  • בדיקת המאוורר – לאחר שהכול מותקן, הפעילו שוב את המתח בלוח החשמל והשתמשו בשרשרת המשיכה של המאוורר או בשלט הרחוק כדי לבדוק את תפקודו. ודאו שהמאוורר פועל בצורה חלקה וללא כל נדנוד או רעשים חריגים.

מה עוד חשוב לדעת לפני שתולים מאוורר תקרה?

  • גובה מתאים – בחר את הגובה הנכון להתקנת המאוורר. תקרה נמוכה מדי עשויה לגרום למאוורר להיות מסוכן או ליצור אי נוחות בשימוש, בעוד שתקרה גבוהה מדי עשויה להפחית משמעותית את זרימת האוויר שהמאוורר מפיק.
  • מרחק המאוורר מהתקרה – וודאו שיש מספיק מרחק מקירות התקרה. מרחק כולל של לפחות 30-50 ס”מ מהקירות מסייע בזרימת האוויר וניצול אנרגטי יעיל.
  • מרכז החדר – רצוי למקם את המאוורר במרכז החדר על מנת שזרימת האוויר תגיע בצורה אחידה לכל חלקי החדר.

האם ניתן לבצע התקנת מאוורר תקרה בתקרת גבס?

תקרת גבס ונמצאת בשימוש נרחב בבנייה ושיפוצים. אם התקרה הגבס היא מספיק חזקה ויש לה תמיכה מתאימה, אפשר להתקין מאוורר תקרה עליה. עם זאת, יש כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון:

  1. תמיכה יציבה – וודאו שיש תמיכה יציבה בתקרת הגבס להתקנת המאוורר. ייתכן שיהיה צורך בהוספת תמיכה נוספת כמו מתלה מתאים או ברזל המתחבר לתמיכה קיימת.
  2. משקל – וודאו שהמאוורר התקרה שתבחר תואם למשקל המרבי המותר על ידי תקרת הגבס. אם משקל המאוורר חורג מהמותר, יש צורך בהוספת תמיכה נוספת.
  3. התקנה מקצועית – אם אינכם בטוחים ביכולתכם להתקין את המאוורר בתקרת גבס, כדאי להיעזר בחשמלאי מוסמך.

התקנת מאוורר תקרה מחיר – אז כמה זה עולה לנו?

כאשר אתם חושבים על מחיר מאוורר תקרה יש לקחת בחשבון גם את מחיר ההתקנה. מרבית החברות המוכרות מאווררים אינן מספקות מאוורר תקרה כולל התקנה ולכן כדאי לברר מראש מהו המחיר להתקנה כך שתוכלו לתכנן מראש את התקציב.