You are currently viewing גודל מאוורר תקרה מומלץ – המדריך המלא לבחירת גודל מאוורר

גודל מאוורר תקרה מומלץ – המדריך המלא לבחירת גודל מאוורר

האם יש חשיבות בין התאמת גודל מאוורר תקרה לחדר?

כן, יש חשיבות בין התאמת גודל המאוורר התקרה לגודל החדר. בחירת גודל מאוורר תקרה  נכונה, יכולה להבטיח ביצועים מיטביים ויעילים. הנה מספר נקודות שכדאי לקחת בחשבון:

  1. קוטר הכנפיים – קוטר הכנפיים של המאוורר יכול להשפיע על כמות האוויר שנוצרת וזרימתו בחדר ועל כמות האוויר שהוא מזיז בכל סיבוב. באופן כללי, ככל שהחדר גדול יותר, יש לבחור במאוורר עם כנפיים גדולות יותר על מנת לספק זרימת אוויר מספקת.
  2. מהירות סיבוב הכנפיים – מאווררי תקרה מגיעים עם הגדרות מהירות שונות. בחדרים גדולים ייתכן ויהיה בצורך של מהירות גבוהה יותר על מנת ליצור זרימת אוויר משופרת. בחדרים קטנים בדרך כלל ניתן להסתפק במאווררים עם רמת מהירות נמוכה יותר.
  3. גובה התקרה – אם התקרה גבוהה, ייתכן ויהיה צורך במאוורר תקרה עם מוטת כנפיים גדולה יותר על מנת  שזרימת האוויר תגיע לקרקע ותספק ליושבים בחדר זרימת אוויר אפקטיבית.
  4. רעש – לעתים, כאשר מאווררי תקרה עובדים במהירות גבוהה מאוד הם מייצרים רעש מסוים. לכן, עדיף להתקין מאוורר גדול יותר שיעבוד במהירות נמוכה ללא כל רעש.

בחירת גודל מאוורר תקרה – מהו קוטר מאוורר תקרה לפי גודל החדר?

כיום, יש מגוון עצום של מאווררי תקרה בעיצובים שונים והם גם מאוד מגוונים בגדלי הכנפיים שלהם. הקוטר המומלץ של הכנפיים עשוי להשתנות בין יצרנים ודגמים שונים. עם זאת, יש מספר המלצות שניתן להשתמש בהם בזמן בחירת קוטר הכנפיים לפי גודל החדר:

חדרים קטנים (עד 10 מ”ר) – קוטר הכנפיים בין 30-42 אינצ’ים (75-107 ס”מ) עשוי להיות מתאים לחדרים קטנים כמו חדרי ילדים, משרדים קטנים או מטבחים.

חדרים בינוניים (10-20 מ”ר) – קוטר הכנפיים בין 44-52 אינצ’ים (112-132 ס”מ) עשוי להיות מתאים לחדרי סלון, חדרי שינה בגודל בינוני, פינות אוכל וחדרי מדרגות.

חדרים גדולים (20 מ”ר ומעלה) – קוטר הכנפיים של 54 אינצ’ים (137 ס”מ) ומעלה עשוי להיות מתאים לחדרים גדולים כמו סלונים גדולים, ספריות, אולמות אירועים או חדרים מרכזיים ביתיים.

 

האם יש דגשים נוספים שחשוב לדעת לגבי איזה גודל מאוורר תקרה כדאי להתקין?

לפני קניית מאוורר תקרה, חשוב לדעת באיזה חלל המאוורר ממוקם – לדוגמא, כאשר אתם רוצים להתקין מאוורר תיקרה במטבח, ייתכן ששטח המטבח אינו גדול מאוד, אך מכיוון שמתבצעים בו בישולים רבים הפולטים חום, כדאי לשקול להתקין מאוורר תקרה חזק וגדול יותר שיאפשר זרימת אוויר חזקה בכל חלקי המטבח וינעים את סביבת העבודה לטבח או הטבחית. חשוב לזכור שגם כמות האנשים בחלל משפיעה על עוצמת החום בחדר. גוף האדם פולט חום (הטמפרטורה הממוצעת של גוף האדם היא שלושים ושבע מעלות) ולכן כאשר נמצאים אנשים רבים בחדר מסוים החום בו עולה. לפיכך, אם אתם מארחים אנשים רבים בסלון או שיש לכם פינת אוכל גדולה, כדאי לשקול להתקין מאוורר תקרה גדול שיוכל לגרום לזרימת אוויר בכל חלקי החדר וזאת ללא שימוש במיזוג אוויר.

האם ניתן לתלות מאווררי תקרה בתקרות גבוהות?

בהחלט, ניתן לתלות מאווררים בתקרות נמוכות וגם בתקרות גבוהות מאוד – הפתרון לתקרות גבוהות הוא פשוט למדי, ניתן להוסיף מוט הארכה מיוחד שמאריך את המאוורר וכך הוא קרוב יותר לקרקע.

מה הגובה האידאלי להתקנת מאוורר?

הגובה האידיאלי להתקנת מאוורר תקרה יכול להשתנות בהתאם לגודל החדר וסוג המאוורר, אך נהוג להתקין מאוורר תקרה בגובה של כ-2.4-2.7 מטרים מהרצפה.

הגובה הזה מאפשר זרימת אוויר אופטימלית בחדר תוך מניעת פגיעה באדם. במקום עם תקרה נמוכה יותר, יש סכנה שהמאוורר יהיה קרוב מדי לראש או שלא יספק זרימת אוויר מספקת. בתקרה גבוהה יותר, ייתכן ותצטרכו לבחור במאוורר עם יכולת ספיקת אוויר גבוהה יותר על מנת להבטיח זרימת אוויר יעילה לרוחב החדר.

בכל מקרה, חשוב לשקול את גובה התקרה ולוודא שיש מרחק מספק מבין ראש האדם והמאוורר, מבין המאוורר לקירות וחפצים אחרים בחדר, ומבין המאוורר לתאורה בתקרה (אם קיימת).

לסיכום, כאשר אתם מתכננים לקנות מאוורר תקרה חדש ולהתקין אותו בביתכם, חשוב מאוד, למדוד את החדר בו המאוורר נמצא מידות מאוורר תקרה משפיעות באופן ישיר על זרימת האוויר ועל צינון החדר. עליכם לקחת בחשבון את המרחב הפיזי של החדר כאשר אתה בוחר מאוורר תקרה. תכנון החדר, הגובה של התקרה, הרהיטים ומקורות חום שיכולים להשפיע על המיקום וכמובן סוג המאוורר. העיצוב של מאוורר תקרה משפיע על החדר באופן רב, אך יחד עם זאת יש לחשוב גם על כל ההיבטים הטכניים הקשורים בהתקנתו והפיכתו לאובייקט שלא ידעתם שאתם לא יכולים בלעדיו. החדר הופך לנעים יותר בימי הקיץ וגם בימי החורף ניתן להפעילו ולהרגיש את האוויר זורם ומעניק תחושת רוח קלילה ונעימה.