You are currently viewing מאוורר תקרה רועד / רוקד / מתנדנד – איך מאזנים מאוורר תקרה?

מאוורר תקרה רועד / רוקד / מתנדנד – איך מאזנים מאוורר תקרה?

קניתם מאוורר יפהפה ומעוצב שמתאים בדיוק לסלון, האורחים מחמיאים וכולם נהנים ממשב רוח נעים ומצנן, אך לאחר מספר חודשים אתם שמים לב לכך שמשהו לא תקין, המאוורר שלהם קצת רועד או רוקד ומשמיע רעש מוזר… אז קודם כל לא להילחץ… בדרך כלל ניתן לפתור את הבעיה ממש בקלות ובמהירות, בעזרת מאמר זה תוכלו להבין מהן הסיבות השכיחות לכך שמאוורר תקרה רועד/רוקד וכיצד ניתן לפתור את הבעיה בדרך כלל די בפשטות.

 

אז איך לתקן מאוורר תקרה?

לפני שאתם מתחילים בכלל לבדוק מהן הסיבות של מאוורר תקרה רוקד וכיצד ניתן לתקן, אנו ממליצים לבדוק האם המאוורר עדיין נמצא בתחום האחריות של הספק. אם המאוורר הורכב ע”י חשמלאי מוסמך – אין שום בעיה, המרכיב יחזור, יבדוק את הבעיה וימצא את הפתרון הנכון. גם אם המאוורר כבר אינו נמצא בתחום האחריות, אנו ממליצים שאת הבדיקה של המאוורר יבצע מרכיב בעל ניסיון (חשמלאי מוסמך), כך שהוא יוכל לתת לכם את הפתרון הטוב ביותר.

 

מאוורר תקרה רועד – מהן הסיבות לכך?

ישנן מספר סיבות לכך שמאוורר תקרה עשוי לרעוד. הנה מספר סיבות שכיחות:

  1. חוסר איזון – אחת הסיבות הנפוצות לרעידה של מאוורר תקרה היא אי איזון בכנפיים. זה עשוי להיגרם על ידי התקנת כנפיים שאינן מותקנות בצורה תקנית, לרוב התקלה בכנפיים נובעת מברגים שלא הוברגו כהלכה. ייתכן שהברגים רופפים או שבסיס המאוורר הותקן בצורה לא נכונה.
  2. מאוורר לא צמוד לתקרה – אחת מהסיבות לרעידה של מאוורר תקרה היא  שנוצר רווח ביו המאוורר לתקרה. זה עשוי לקרות אם החיבור של המאוורר לתקרה לא חזק מספיק או לא בוצע  בצורה תקנית.
  3. מכה בכנף – ייתכן ואחת הכנפיים קיבלה מכה מגורם חיצוני, מה שגורם לחוסר איזון של המאוורר כולו.
  4. תקלת מנוע – אם יש תקלה במנוע המאוורר, זה עשוי לגרום לרעידה. תקלות שונות עלולות לגרום לרטטים או שחרור באחד מחלקי המנוע שעשויים לגרום לתנודות במאוורר.

במקרה של רעידה של מאוורר תקרה, כדאי לבדוק את הגורמים הנלווים ולפנות למומחה לבדיקת התקלה, ואבחונה. איך לאזן מאוורר תקרה, יכול להיות פשוט מאוד למי שבקיא בתחום, אך למי שאינו מורגל בתליית מאווררים עשוי לבזבז זמן יקר על תיקון בעיה פשוטה יחסית. ואף עלול לגרום לנזק רב אף יותר.

 

איך מאזנים מאוורר תקרה?

כאשר מאוורר תקרה רועד או לא מאוזן וגורם לרעשים, ניתן לנסות לאזן אותו על ידי הביצוע של השלבים הבאים:

  1. בדיקת המצב הפיזי – בדקו את המצב הפיזי של המאוורר תקרה ווודאו שהכול תקין. בדקו את כל הברגים והחיבורים ווודאו שהם מותקנים כראוי וצמודים באופן מלא.
  2. איזון הכנפיים – בדוק את איזון הכנפיים על ידי ניסיון סיבוב ידני של כל כנף בנפרד. אם תופיע רעידה במקרה של כנף מסוימת, נסו לכוון את הכנף בעדינות שהיא תהיה חלקה ולא מעוותת.
  3. שדרוג המתלה – אם המאוורר מגיע עם מתל,  ניתן לנסות להחליף אותו במתלה ארוך או קצר יותר, בהתאם לגובה התקרה ולהתאמתו המדויקת.
  4. ניסיון סיבוב – אחרי התקנת המאוורר תקרה, נסה להפעיל אותו ולראות האם יש עדיין רעידות או אי-איזון. אם כן, נסה לשנות את מהירות המאוורר או לשנות את זוויות הכנפיים על מנת למצוא את התצורה המאוזנת.
  5. ניקוי – לעתים, מצטבר אבק רב על המאוורר או שלכלוך נצמד לאחת הכנפיים וגורם לחוסר איזון של המאוורר. מומלץ לנקות את כנפי המאוורר באמצעות מטלית עדינה אחת למספר שבועות. הצטברות מרובה של לכלוך ואבק באזור המנוע של המאוורר עשויה לגרום לבלאי מהיר יותר ולגרימת תקלות שונות שאותן היה ניתן היה למנוע בקלות.
  6. תיקון מקצועי – אם ניסיונות התיקון הביתי אינם מצליחים לתקן את הרעידות, אנו ממליצים בחום להזמין חשמלאי מוסמך בעל ניסיון רב בהרכבת ותיקון מאווררי תקרה.

לסיכום: לפני שאתם קוראים לבעל מקצוע (חשמלאי מוסמך עם ניסיון ברכבת מאווררי תקרה), אנו ממליצים לבדוק את מצב הניקיון של המאוורר, לנקות את האבק מהכנפיים ומגוף המאוורר ולבדוק אם לא צמודים לכלוכים אחרים. לאחר מכן יש לבצע בדיקה פשוטה, פשוט לבחון את המצב הפיזי של המאוורר ולראות האם יש ברגים משוחררים (בעיקר אלו המחברים בין הגוף לכנפיים) ולבדוק האם גוף המאוורר צמוד לחלוטין לתקרה. ניתן לבצע סיבוב איטי של הכנפיים באופן ידני על מנת לראות אם הכנפיים מאוזנות. במידה והבעיה לא נפתרה מומלץ לקרוא לחשמלאי מוסמך שיוכל לאבחן את הבעיה ולתת לכם פתרון מדויק ונכון.