You are currently viewing טיפים חשובים לניקוי מאווררי תקרה

טיפים חשובים לניקוי מאווררי תקרה

עם התחממות מזג האוויר מאווררי התקרה שבים לפעולה ומביאים עימם רוח קרירה שמקלה על חיינו. זהו מכשיר יעיל הדורש פחות חשמל מאשר המזגן ואינו גורם להתייבשות האוויר בחדר כלל, ואלה רק קמצוץ מיתרונותיו. לרוב איננו טורחים לנקות את מאוורר התקרה כפי שהיינו נוהגים עם מסנני המזגן למשל, לעיתים בשל גובהו של המאוורר ולעיתים משום שאיננו יודעים כיצד לעשות זאת. כדי לסייע לכם במשימת ניקיון מאוורר התקרה, אספנו עבורכם מספר טיפים מצוינים שיהפכו את המשימה לפשוטה יותר, אך בטרם נחשוף אותם בפניכם תחילה יש להבין מדוע ניקיון מאוורר התקרה הוא הכרחי.

כיצד ניקוי מאוורר התקרה ישפר את איכות חייכם?

בכל בית, לא משנה כמה ננקה אותו ביסודיות, ירחפו חלקיקי אבק באוויר. במהלך פעולת מאוורר התקרה נוצרת תנועה של אותם חלקיקים בחלל ולבסוף אלה מוצאים את מקומם על גבי כנפי המאוורר, בבית המנוע ובאזור גוף התאורה המחובר אליו, אם ישנו כזה. עובדה זו נכונה שבעתיים אם ישנם מאווררי תקרה לפרגולה או למרפסת הממוקמים מחוץ לבית וחשופים ללכלוך ואבק עוד יותר.

הצטברות האבק יכולה לגרום לשתי תופעות לא נעימות. ראשית, בפעם הבאה שתפעילו את המאוורר, החלל כולו יתמלא באבק ולכלוך, דבר העשוי לגרום למי שסובל מאלרגיות לפתח תסמינים הקשורים בכך. שנית, הצטברות רבה של אבק ולכלוך באזור מנוע המאוורר ושאר חלקי המנגנון עשויה להביא לבלאי ולגרימת תקלות שניתן היה למנוע בקלות רבה.

שואב אבק לניקוי מאווררי תקרה גבוהים

בבתים שבהם ישנן תקרות גבוהות לרוב נמצא מאווררי תקרה עם שלט המקלים על השליטה במכשיר מרחוק. מאווררים בגובה שכזה אינם קלים לניקוי ולכן נצטרך להיעזר בשואב אבק בעל זרוע ארוכה. שואב מסוג זה יחסוך את הצורך בטיפוס על גבי סולם או כיסא לגובה רב ויאפשר ניקוי של האבק מעל לכנפי המאוורר בקלילות.

מטלית לחה להצטברות כבדה של אבק

במקרים שבהם נדרש ניקוי יסודי של אבק לאחר זמן רב שבו לא נעשה שימוש במאוורר התקרה מומלץ להשתמש במטלית לחה שביכולתה ללכוד כמות גדולה של אבק ולהסירו ביעילות. חשוב שלא להשתמש במטלית רטובה לגמרי שכן המים עשויים לנזול לכיוון בית המנוע ולגרום לנזק ברכיבים החשמליים. במקרה של מאווררי תקרה למרפסת עשוי להצטבר על גבי המאוורר לכלוך שומני המגיע מפליטת מזהמים באוויר הפתוח. גם במקרה זה הפתרון הטוב ביותר תהיה מטלית לחה. מומלץ להשתמש במטלית מיקרופייבר ולא במטלית רגילה, כדי להבטיח שהאבק לא ימרח על פני השטח, אלא ייתפס במשטח המטלית עצמה.

הכינו את השטח הנמצא מתחת למאוורר

בעת ניקוי מאוורר התקרה עשויות ליפול שאריות אבק ולכלוך מטה לכיוון הרצפה. באזורים רבים המאוורר עשוי להיות תלוי מעל למיטות, ספות, שולחנות ועוד. כדי שלא ללכלך את פני השטח הנמצא מתחת למאוורר, מומלץ לפרוש בטרם הניקיון סדין ישן או שמיכה שעליהם ייפול האבק. בסיום, השליכו את הסדין או השמיכה למכונת הכביסה וכך תיפטרו מהלכלוך ביתר קלות.

הגנו גם על עצמכם

גם אם אינכם אלרגיים לאבק, הצטברות של חלקיקים אלו על גבי עור הפנים, בדרכי הנשימה או בתוך העיניים עשויה להוביל לנזקים בריאותיים. כדי להתגונן מפני הצטברות של חלקיקי אבק על גופכם ובתוך דרכי הנשימה, מומלץ לעטות מסיכה על גבי הפה והאף. במהלך פעולת הניקיון הקפידו שלא לעמוד ממש מתחת לאזור שאותו אתם מנקים כדי שלא יכנס לכלוך לעיניים. כך תוכלו להשלים את ניקיון מאוורר התקרה בתחושה נעימה ורעננה.